إعلان

تأثر شيرين رضا خلال حديثها عن فترة مرض والدها

10:04 م الإثنين 17 أبريل 2023

شيرين رضا باكية

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- محمد أبوالمجد:

أكدت الفنانة شيرين رضا، أنها كانت تحب والدها الفنان محمود رضا بشكل كبير جدًا، وأنه ظل مريضًا لمدة 10 سنوات، وحالته بدأت تسوء كل فترة، قائلة: "شوفنا فترة مرضه في ال10 سنين، وكان صعبان عليا، لأنه كان بيطلع السلم جري وبيلعب سكواش ورياضي جدًا".

وأضافت "شيرين" في حوارها لبرنامج "أنا والقناع" والذي تقدمه الإعلامية منى عبد الوهاب، على فضائية "الحياة"، مساء الاثنين: "كنت بشوف والدي محبوس جوا جسم تقريبًا خلص، فدا كان واجعن يعشانه لأنه شعور قاسي بالنسبة له، هو محبوس وسجين لجسم مش قادر ياكل ولا يشرب ولا يقوم ولا يمشي ولا يروح الحمام، ولا يعمل الحاجات اللي كلنا بنعملها بدون ما نفكر".

ووجهت الإعلامية منى عبد الوهاب، "في وقت دعيتي أن ربنا يرحمه؟"، لترد شيرين رضا، قائلة: "اه طبعًا أنا مكنتش عاوزاه يمشي بس كنت عاوزاه يترحم، ومينفعش الاتنين مع بعض بس كان نفسي ربنا يرحمه من اللي هو فيه بأي طريقة، ولم اجد مثله على الإطلاق".

وتابعت: "والدى كان يستمع لى بشكل جيد ويناقشنى في كل شيء، ولم يكن ديكتاتوريا على الإطلاق، وكان رياضيا ويلعب اسكواش ولا يصعد على أسانسير ولكن يصعد على السلالم".

وتأثرت الفنانة شيرين رضا خلال حديثها عن والدها، باكية: "زمان كنت بقوله لما أكبر هتجوز واحد يشبه لك وزيك بالظبط"، مؤكدة: "أبويا كان متفهم ودي حاجة كان نفسي ألاقيها في أي راجل تاني، لأن كان عنده مجال للنقاش، ومتفهم لكل حاجة".

يذكر أن برنامج "أنا والقناع" هو برنامج رمضاني تقدمه الإعلامية منى عبدالوهاب ويُعرض على قناتي الحياة وcbc ضمن خريطة الشركة المُتحدة للخدمات الإعلامية وإنتاج شركة DS+، ويستضيف عدد من الفنانين، مثل النجمة يسرا والنجمة غادة عادل والنجمة نيللي كريم والنجم شريف منير وشيماء سيف والنجم الكبير محيي إسماعيل وبيومي فؤاد وريهام عبد الغفور.

جاوب واكسب مع فوازير مصراوي , للمشاركة أضغط هنا سارع بخروج زكاة الفطر _ زكاتك هتوصل للمستحقين مصراوي هيساعدك أضغط هنا

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان